PromoCat

Voer je vraag in Mijn vragen
Welkom
Aanmelden  Aanmelden

Marges van Suppliers en marges bedrukking inzien en instellen

Voor de leveranciers die in jouw shop zitten kun je zelf de marges instellen. Voordat je de marges van de leveranciers gaat instellen, is het belangrijk om te weten welke prijzen er per leverancier zijn ingelezen. Om dit te controleren, ga je in het cms naar “Promobase”



Hier zie je dan per leverancier welke prijzen zijn ingelezen. Inkoopprijzen of de algemene verkoopadviesprijzen.

Op basis hiervan kun je vervolgens in het CMS  bij “Instellingen” en dan links bij “Margetabellen” de marges van de leveranciers aanpassen indien gewenst. Om de margetabel te wijzigen, klik je bij “Margetabellen” op “Wijzigen” achter de leverancier waarvan je de marge wilt wijzigen. 



Nu zit je in het margescherm van de leverancier. Hier kun je de marge instellen.


Bij het instellen van de marge is het volgende even belangrijk om rekening mee te houden:

 

1. Leveranciers waarvan inkoopprijzen zijn ingelezen: Hierop zet het systeem standaard een marge van 1.5 om te voorkomen dat je de inkoopprijzen aan de voorkant toont. Een marge van “1” is hierin dus de 100% prijs en dat zou dan dus betekenen dat je de inkoopprijzen aan de voorkant toont. Een marge van 1.5 betekent dus als het ware 50% marge bovenop de inkoopprijs. Belangrijk is dus altijd dat je een marge aanhoud van boven de waarde “1” zodat je geen inkoopprijzen op de site hebt voor die betreffende leveranciers.

Voor Araco zagen we dat in onze shop de inkoopprijzen zijn ingelezen. Als je dus een marge van 50% bovenop deze inkoopprijzen wilt, dan zet je in dit geval de marge op 1.5



2. Leveranciers waarvan verkoopprijzen zijn ingelezen: Hierop zet het systeem geen marge omdat er vanuit de leverancier de verkoopadviesprijs wordt aangeleverd (catalogusprijs). Hier kun je dus wel een marge ingeven van onder de “1” omdat “1” hierin dus de 100% prijs is van de verkoopadviesprijs. 

Als je korting wil geven op de verkoopadviesprijs dan klik je op de zwarte knop “Nieuwe staffel toevoegen” en vul je bij “Minimum aantal” een 1 in (dan past het systeem de marge toe vanaf de eerst mogelijke staffel die de leverancier doorgeeft). Vervolgens vul je dan bij “Factor (x 100%) een marge in die lager is dan “1” (bijvoorbeeld 0.9, dan geef je 10% korting op de verkoopadviesprijs).

Voor Giving Europe zagen we dat de verkoopadviesprijzen waren ingelezen. We willen 10% korting op de verkoopadviesprijs geven, dus zetten we de marge op 0.9

Je kunt ook de marges instellen op de bedrukking en instelkosten. Voor de bedrukking krijgen wij altijd inkoopprijzen door van de leverancier. Vervolgens zet ons systeem automatisch een marge van 1.5 op de bedrukking. Je kunt de marge van de bedrukking voor de hele shop instellen of per leverancier.

Als je een standaard marge voor de bedrukking voor alle leveranciers wilt instellen (shopbreed), dan doe je dat als volgt:

Als je in het cms zit en dan naar “Instellingen” gaat, klik je op het tabje “Promobase” Daar zie je dan onderaan staan “Marge factor voor bedrukking instelkosten” en “Marge factor voor bedrukkingsprijzen” Deze staat standaard op 1.5. Mocht je dit voor de hele shop willen wijzigen dan kun je dat hier doen.

Wil je het per leverancier instellen, dan ga je in het cms naar “Webwinkel” en dan naar “Suppliers beheren”. Daar klik je dan vervolgens op “Wijzigen” achter de leverancier waarvan je de marge voor de bedrukking wil wijzigen. Als je daar dan naar beneden scrollt, zie je staan “Standaard marge bedrukking” en “Standaard instelkosten marge” etc. Hier kun je dan invullen wat voor jou voor deze leverancier van toepassing is.


Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.