Hoelang moet ik wachten voor mijn aanpassing?

Steven Veenstra
Geschreven door Steven Veenstra
Gewijzigd op: Vr, 3 Dec, 2021 om 5:08 PM

Het kan voorkomen dat jij een wijziging hebt gedaan aan een product, categorie of bijvoorbeeld een marge, maar dat deze nog niet per direct zichtbaar is. Dit komt omdat wij gebruik maken van een wachtrij, deze wachtrij zorgt ervoor dat alle webshops en systemen onder PromoCat soepel blijven lopen zonder dat het systeem overbelast wordt.


Wat is een wachtrij?

Een wachtrij is te vergelijken met een deur. Er kunnen niet 2 personen tegelijk door 1 deur. Net als een online systeem, kun je niet 100 acties tegelijk uitvoeren. De ene actie komt voor de andere actie, alleen kan een systeem dit net wat sneller dan een persoon. 


Onze wachtrij voorkomt problemen die worden veroorzaakt door overbelasting. De reden dat wij deze gebruiken is omdat wij werken met enorm veel data, wij kunnen niet alles tegelijk en moeten dit daarom in delen doen.


Het gaat niet snel genoeg, hoe zorg ik ervoor dat iets sneller gaat?

Helaas is dit geen mogelijkheid. De wachtrij is niet te beïnvloeden, alleen door het systeem zelf. Het systeem bepaalt zelf op basis van de taak, welke prioriteit deze heeft, en kan dus in werkelijkheid de ene taak voortrekken voor de ander.

 

Maar dit gebeurd uiteraard in de meeste gevallen niet, omdat dit niet eerlijk zou zijn. Daarom is het gewoon netjes wachten op jouw beurt.


Op welke taken heeft de wachtrij allemaal invloed?


  • Margetabellen aanpassen en aanmaken
  • Producten aanmaken, aanpassen, verplaatsen, kopiëren, goedkeuren, verbergen, etc.
  • Categorieën aanpassen en aanmaken
  • Bedrukking inlezen en toevoegen aan producten


Wanneer mag ik contact opnemen?

Je mag uiteraard áltijd contact met ons opnemen. Echter heeft de wachtrij 2 pieken.

De eerste piek is altijd vanaf 22:00 t/m 08:00. Deze is enorm lang omdat wij 's nachts alle nieuwe data verwerken die wij van leveranciers binnen krijgen. Deze piek loopt maar tot 08:00, omdat er na 08:00 werk wordt verzet door gebruikers dat wij hier niet teveel mee willen belemmeren. De tweede piek is om 14:00, hier verwerken wij de meest belangrijke data die 's nachts niet heeft kunnen verwerken omdat de piek een eindtijd heeft.


Kortom, Mocht jouw actie na 24 uur, nadat je de actie hebt uitgevoerd nog niet verwerkt zijn, dan kun je uiteraard contact opnemen ([email protected]) en geven wij wat meer informatie.


Let op! Het is wel belangrijk om te weten dat op basis van gebruik, de tijd dat deze loopt beïnvloed kan worden. Over het algemeen is hier dus geen tijd aan te hangen