Waarom verzendkosten belangrijk is
Verzendkosten zijn een krachtige marketingtool. Klanten begrijpen dat verzending geld kost, maar door slim met verzendkosten te spelen, kun je een goede balans vinden tussen aantrekkelijke prijzen en acceptabele verzendkosten. Dit kan zelfs leiden tot een hoger bestedingspatroon!
Kies een van de volgende onderdelen om mee te beginnen:
- Ga via jouw CMS (Back-end) naar "Instellingen".
- Open de tab "Verzendmethodes".
- Klap "Standaard" uit.
- Vul de omschrijving (naam label) in.
- Voer de verzendkosten in
- Zet "Beschikbaar in shop" op "Ja"
- Klik op "Opslaan en verder".
- Ga via jouw CMS (Back-end) naar "Instellingen".
- Open de tab "Verzendmethodes".
- Klap "Snelle verzending" uit.
- Vul de omschrijving (naam label) in.
- Voer de verzendkosten in
- Zet "Beschikbaar in shop" op "Ja"
- Klik op "Opslaan en verder".
- Ga via jouw CMS (Back-end) naar "Instellingen".
- Open de tab "Verzendmethodes".
- Klap "Variabele verzendmethode" uit.
- Vul de omschrijving (naam label) in.
- Voer de verzendkosten voor samples in
- Geef bij "Kosten" de verzendkosten op, afhankelijk van het orderbedrag
Bij "Minimale bedrag" geef je aan vanaf welk bedrag de prijs rechts daarvan geldt. Voorbeeld: Voor een orderbedrag van €0 tot €500 zijn de verzendkosten €12. Voor orders boven €500 zijn de verzendkosten €0 (gratis).
- Zet "Beschikbaar in shop" op "Ja"
- Klik op "Opslaan en verder".
Tip!
Hoge verzendkosten kunnen klanten afschrikken. Probeer de verzendkosten zo laag mogelijk te houden. Gratis verzending vanaf een bepaald orderbedrag is een geweldige manier om extra verkoop te genereren.