Hoe kan ik de mogelijkheid "Bestand toevoegen" in de checkout inschakelen?

Natascha Groels
Geschreven door Natascha Groels
Gewijzigd op: Ma, 8 Feb, 2021 om 9:42 AM

Indien in jouw webshop in de checkout van een offerte aanvraag of bestelling het "bestand uploaden" veld niet actief is, dan kun je deze eenvoudig zelf inschakelen. Dit doe je als volgt:


Stap 1: Hiervoor log je allereerst in het CMS van jouw webshop in.

Stap 2: Vervolgens ga je naar "Paginabeheer" --> links naar "Layout bewerken" --> "Direct naar layoutbewerking".


Stap 3: Vervolgens ga je naar de checkout door bijvoorbeeld even een product in het winkelmandje te leggen.


Stap 4: Zodra je in de checkout bent, klik je links in het navigatiemenu bij "Inhoud" op het potloodje bij "Checkout"

Stap 5: Nu opent een popup. Als je verder naar onderen scrollt, zie je op een gegeven moment de "Formulier velden". Hier zie je aan de linker kant de velden die actief zijn en aan de rechter kant de velden die niet actief zijn.

Stap 6: Om nu het "Voeg bestand toe" veld in te voegen, zoek je deze op in de rechter kolom. Vervolgens klik je op het "+" symbool achter "Voeg bestand toe".

Stap 7: Nu verschuift "Voeg bestand toe" naar de linker kolom. Het mooiste is als je hem nog even tussen de regels met "Betaalmethode blok" en "Opmerkingen" sleept.

Stap 8: Vervolgens klik je op "Opslaan" en kun je de pagina nog een keer herladen. Nu staat het veldje voor het uploaden van de bestanden er bij.

Stap 9: Tenslotte moet je de layout nu nog publiceren om de wijzigingen aan de voorkant zichtbaar te maken.